کد مطلب:39088
شنبه 1 فروردين 1394
آمار بازدید:18
چرا در دين اسلام اينهمه براي امام حسين ( و ديگر ائمه ( گريه ميكنند و فقط يك روز مراسم عزاداري انجام نميدهند بلكه در هر مكان مذهبي و هر سخن مذهبي گريزي به عاشورا ميشود و مردم گريه ميكنند. اين امر باعث ميشود روح افسردگي بر جامعه حاكم شود و اصلاً چنين چيزي به مردم القاء ميشود كه حتي اگر گريه هم نميكنيد تباكي كنيد در حالي كه تباكي اصلاًٍ ريا است آيا دين ما اين را ميپسندد؟
(( ابن اسحاق گويد : در عصر رسول خدا ( بر كعبه پارچه سفيد رنگ بافت مصر مشهور به قباطي مي آويختند وسپس از بردهاي يماني براي آن استفاده مي كردند واولين كسي كه آنرا با ديباج پوشانيد ابن زبير بود .... پس از پيامبر عمر ، عثمان وحجاج بر كعبه پارچه قباطي وپرده ديبا پوشانيدند .)) (1)
(( .... از سوي سلاطين مصر همه ساله دو پرده يكي براي كعبه به رنگ قرمز وديگري براي مرقد پيامبر ( به رنگ سبز ارسال مي شد .))(2)
(( از سال 1221 تا 1229 پوشش خانه از مصر نيامد وسعود خود خانه را پرده مي پوشانيد . نخست پرده از حرير سرخ بود و سپس به حرير سياه تبديل گرديد ... ))(3)
(( در موسم حج بخصوص در روزهاي نزديك به تعويض پرده اندك اندك آنرا بالا مي بردند و بر مي چينند وبه جاي آن پرده سفيدي مي پوشانند و پس از انجام مراسم حج پرده نو بر آن مي پوشانند .))(4)
(( پس از اسلام هم اشخاص مختلفي ازقبيل معاويه ـ يزيد ـ ابن زبيرـ حجاج وخلفاي عباسي پرده هايي با رنگهاي سبز وهنگامي قرمز وگاهي دوتا وچند تا پرده بر روي هم كعبه را پرده يا پيراهن مي پوشانيدند.
ابن بطوطه در سفر نامه خود (رحله) مي گويد : پيراهن خانه كعبه را در شهر شوشتر خوزستان، ايراناز ديباي خالص مي بافتند وبه كعبه مي فرستادند زماني هم در يمن از برد كسوت خانه را تدارك مي نمودندودر امپراطوري عثماني سالهاي متمادي پرده كعبه را در مصر از حرير وديباج مي بافتند ...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1ـ اصغر قائدان ، تاريخ و آثار اسلامي مكه مكرمه و مدينه منوره، ص 95
2ـ اصغر قائدان ، تاريخ و آثار اسلامي مكه مكرمه و مدينه منوره ، ص 96
3 ـ سيد كباري ، سيماي مكه ، ص 161
4 ـ سيد كباري ، سيماي مكه ، ص 162
ـ مهدي ملتجي ، فرهنگ دانستنيهاي پيش از سفر به خانة خدا، ص 201
2 ـ برگرفته از صفحه 97 كتاب اخبار مكه و ما جاء فيها من الاثار ، محمد ابن عبد الله بن احمد ازرقي
مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.